2019ko martxoak 13, asteazkena.
Egun on!
Gaurko saioan unitate didaktikoaren inguruko teoria pixka bat ikusi dugu eta hau labur-labur azalduko dut. Batik bat, konpetentzietan eta metodologian zentratu gara. Eta bestalde, talde bakoitzek bere unitate didaktikoa egiteko arazo egoera zein izango den aurkeztu du. Gure kasuan aukeratu dugun arazo egoera ondorengoa da: 5 urteko gelan haur bati minbizia detektatu diote, eta gainerako haurrei egoeraren inguruko zalantzak sortu zaizkie.
Saio teorikoan barneratuz, ikusi dugunez, hezkuntzaren barnean, paradigma aldaketa eman da, iraganeko hezkuntza pasibo eta itxitik oraingo konpetentzietan oinarritutako hezkuntzara eta hezkuntza aktibora. Hala ere, hezkuntza beti gizarte motaren araberakoa dela kontuan izan beharra dugu.
Beraz, konpetentzietan barneratuz, konpetentzien araberako hezkuntzan hainbat jakintza dira bateragarriak, batik bat, neurozientziaren aurrerapenak, sormena, adimen anitzak, pentsamendu kritikoa, lankidetza, teknologia digitalen eboluzioa, etengabeko ikasketa eta abar.
Oinarrizko konpetentziak formulatzeko orduan bi erreferentzia hartu dira kontuan:
Oinarrizko konpetentzia hauen barnean, zehar-konpetentziak eta oinarrizko konpetentzia espezifikoak bereizten dira:
Saio teorikoan barneratuz, ikusi dugunez, hezkuntzaren barnean, paradigma aldaketa eman da, iraganeko hezkuntza pasibo eta itxitik oraingo konpetentzietan oinarritutako hezkuntzara eta hezkuntza aktibora. Hala ere, hezkuntza beti gizarte motaren araberakoa dela kontuan izan beharra dugu.
Beraz, konpetentzietan barneratuz, konpetentzien araberako hezkuntzan hainbat jakintza dira bateragarriak, batik bat, neurozientziaren aurrerapenak, sormena, adimen anitzak, pentsamendu kritikoa, lankidetza, teknologia digitalen eboluzioa, etengabeko ikasketa eta abar.
Oinarrizko konpetentziak formulatzeko orduan bi erreferentzia hartu dira kontuan:
- UNESCO-rentzat idatzitako txostena (Jacques Delors, 1996): ezagutzen ikastea, egiten ikastea, elkarbitzitzen ikastea eta izaten ikastea.
- Europako Erkidegoetako Batzordeaak adierazitakoak (2006): ikasten ikastea, ekimena eta espiritu ekintzailea, konpetentzia interpertsonalak eta intrapertsonalak, hizkuntzak, konpetentzia digitala, matematikak, zientziak/teknologia eta kultura.
Oinarrizko konpetentzia hauen barnean, zehar-konpetentziak eta oinarrizko konpetentzia espezifikoak bereizten dira:
Oinarrizko konpetentzien artean, oinarrizko zehar-konpetentziak eta oinarrizko konpetentzia espezifikoak bereizten dira:
oinarrizko
konpetentziak: etengabeko ikaskuntzarako oinarrizko konpetentziak,
onarrizko konpetentziza …….
konpetentziak
lantzean kontuan izan: *egoera konplexua → jokabide eraginkorra →
pertsonaren arlo guztiak hartu→*
(lehenengo
pausoa adin bat jarri)
(gaia
aukeratu eta azken xedea ezarri)
(testuinguru bat
kokatu)
(lanketa)
Oinarrizko
konpetentziak:
ikaskuntzairakaskunrza prozesuaren xede eta motorra dira
ikaslearen irteera profila konfiguratzen dute
ikaskuntza aktiboa eskatzen dute
ikaslea ardatza
adimen emozionala
Metodologia: disziplinartekotasuna, problema egoera konplexua,
elkarlana, bukaerako produktuaeduki beharra, ikasitakoa komunikatu,
ebaluazio hezitzailea, curriculumean integratua egotea, ikaslea
ardatz duen irakaskuntza, oinarrizko konpetentzien integrazioa,
irakaskunrza baliagarria eta testuinguratua
→ estrategiak
sormena= arlo guztietan
Comentarios
Publicar un comentario