2019ko martxoak 20, asteazkena.
Kaixo, hemen naiz berriro ere馃憖
Gaurkoan unitate didaktikoak lantzen jarraitu dugu. Talde bakoitzak jada bere unitate didaktikorako gaia zehaztua izanik, zenbait adibide ikusten hasi gara. Gero, teoria pixka bat ikusi dugu eta aurreko saiokoarekin jarraituz, konpetentziak berrikusi ditugu. Gaurkoan ordea, unitate didaktikoak egiterako orduan helburu eta edukiak nola formulatzen dire ere ikasi dugu.
Konpetentziekin hasiz, lehenengo zeharkako konpetentziak ikusi ditugu (elkarbizitzako konpetentzia, konpetentzia digitalak, ikasten ikastea...) eta ondotik konpetentzia orokorrak. Hau sakonago ikusi nahi izanez gero, aurreko sarreran azalpen eta eskema batzuk dauzkazue (2019-03-13)
Gaurkoan unitate didaktikoak lantzen jarraitu dugu. Talde bakoitzak jada bere unitate didaktikorako gaia zehaztua izanik, zenbait adibide ikusten hasi gara. Gero, teoria pixka bat ikusi dugu eta aurreko saiokoarekin jarraituz, konpetentziak berrikusi ditugu. Gaurkoan ordea, unitate didaktikoak egiterako orduan helburu eta edukiak nola formulatzen dire ere ikasi dugu.
Konpetentziekin hasiz, lehenengo zeharkako konpetentziak ikusi ditugu (elkarbizitzako konpetentzia, konpetentzia digitalak, ikasten ikastea...) eta ondotik konpetentzia orokorrak. Hau sakonago ikusi nahi izanez gero, aurreko sarreran azalpen eta eskema batzuk dauzkazue (2019-03-13)
Jarraitzeko, zenbait
adibide zehatz aztertu ditugu. Lehenengo, konpetentziak ikusi ditugu:
alde batetik, zeharkakoak (elkar bizitzako konpetentzia, konpetentzia
digitalak, ikasten ikastea) eta orokorrak. Gero, helburu didaktikoak
ikusi ditugu, hau da, ikasleak zer ikasi behar duen. Bi gauza eduki
behar ditu: edukiak (kontzeptualak: izenak, prozedimentalak:
adibidez, planoak egin, margoak erabili(aditza infinitiboan),
jarrerazkoak: gustora egon, jakin-mina,...) eta zer ikasi behar
dugun. Adibidez, elkarlana (edukia) eta bata besteari pasatzen
zaion informazioa zaintzeak duen garrantziaz jabetzea (helburu
didaktikoa). Azkenik, ebaluazio irizpideei dagokienez, ebaluatu
beharrekoak helburu didaktikoak izango dira. Honekin batera,
ebaluatzeko erabilitako tresnak ere adierazi beharrak dira,
espezifikatuz.
Helburuak, zer dira? Jardueren garapenaren ondotik erdietsi nahi
ditugun lorpenak dira, beti ere, testuinguruari lotuta daudelarik. Bi
helburu mota daude: helburu orokorrak eta zehatzak. Helburuen eremu
kognozitiboaren barruan 6 maila daude: memorizatu, ulertu, aplikatu,
analizatu, ebaluatu eta sortu (azken hau berria da). Ikasleen
ikaskuntzan maila altuagoa emateko, geroz eta maila gehiago eskaini
beharrak zaizkio (aprendizaiaren piramidea). Helburuak formulatzeko
aditzak -tea edo -tzea dira. Adibidez, identifikatu -identifikatzea.
Helbrua jadruera bat da, baina jarduera guztieak ez dira helburuak,
helburu bat izateko jarduera baten azken atala izan behar du (????)
Bloomen taxonomia
Adibdieak:
Adibdieak:
formen eta objektuen itxuraren(edukia) irudikapen
grafikoarekiko jakin-mina agerrtzea (helburua)
“niveles cognitivos, taxonomia de bloom”
2019-03-20
Unidade didaktikoa egiteko zenbait argibide eman dizkigu eta horien barruan, erabilgarriak izan daitezken aditz batzuk erakutsi dizkigu.
Comentarios
Publicar un comentario